راهنمای تعیین سایز انگشتر زنانه و مردانه

در میان زیورآلات مختلف، خرید انگشتر و یا حلقه می تواند چالش برانگیز باشد. شما برای این کار باید سایز انگشتر خود و یا کسی که می خواهید به او هدیه دهید را به خوبی بدانید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید انگشتری را از فروشگاه اینترنتی خریداری کنید ولی سایز انگشت خود را برای انتخاب انگشتر نمی دانستید و برای خرید آن به مشکل برخورده اید.

ring size guide

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که اغلب افراد هنگام خرید انگشتر برای خود یا فرد مورد نظرشان با آن مواجه هستند، نحوه انتخاب و تعیین سایز انگشتر است. چرا که در صورت بزرگ‌ یا کوچک بودن انگشتر، مشکلات بسیاری از جمله گم شدن یا گیر کردن آن در انگشتان دست وجود دارد. با توجه به این که هنگام خرید اینترنتی انگشتر امکان پرو آن وجود ندارد، اطلاع از بهترین روش ها برای تعیین سایز انگشتر از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند خریدی مطمئن و بدون نقص را برای شما تضمین کند. به همین منظور ما در این مقاله به صورت کامل نحوه اندازه گیری و تعیین سایز انگشتر را آموزش خواهیم داد.

 

نکات قبل از آموزش روش های انتخاب سایز برای انگشتر

قبل از آموزش روش های اندازه گیری سایز انگشتر ، لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. زمانی که دست شما سرد است اندازه گیری از انگشت نادرست است، چراکه در این حالت فشار خون کم است و سایز انگشت کوچکتر از اندازه اصلی انگشتر نشان داده می شود.
  2. انگشت خود را در انتهای روز و در هوای گرم اندازه گیری کنید. بعد از ظهرها زمان مناسبی برای تعیین سایز انگشتر است.
  3. عمل تعیین سایز را چندین بار انجام دهید ؛ چنانچه باز هم شکی در اندازه داشتید و یا سایزهای میانی را به دست آوردید سایز بزرگتر را سفارش دهید.
  4. انگشتر باید به اندازه ای راحت باشد که از برآمدگی انگشت عبور کند و همچنین به اندازه ای تنگ باشد که از انگشت شما نیفتد.
  5. دقت داشته باشید انگشتی را اندازه بگیرید که می خواهید انگشتر کنید.
  6. گاهی اوقات مفصل های میانی انگشتان از بدنه بخش پایینی آن ها بزرگتر هستند. به این نکته دقت کنید و به هنگام اندازه گرفتن سایز انگشت، بخش مفصل را نیز اندازه گیری کنید تا در صورت بزرگتر بودن، آن را در محاسبات خود به حساب آورید.

 

روش های تعیین سایز انگشتر

روشهای اندازه گیری سایز انگشتر تقریبا در خانم ها و آقایان مشترک می باشد که برای تعیین سایز انگشتر مورد نظر می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

حلقه سایز انگشتر:

ring sizer tool

یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که اغلب فروشندگان طلا و جواهرات برای تعیین سایز انگشتر از آن استفاده می‌کنند، استفاده از حلقه سایز انگشتر است. به این صورت که آن‌ها تعدادی حلقه با اندازه‌‌های تعیین شده را برای نمونه به مشتری ارائه می‌دهند تا با پرو آن‌ها بتواند مناسب‌ترین انگشتر را با توجه به سایز انگشت خود انتخاب کند. پس به طلا فروشی یا نقره فروشی ها مراجعه کنید تا به وسیله ابزار مخصوص (حلقه سایز انگشتر) سایز انگشت شما را برای انگشتر مشخص کنند.

 

استفاده از قطر انگشتر:

اگرچه این روش برای خرید حضوری انگشتر در محل کاربرد بیشتری دارد، اما شما می توانید در خانه و با اندازه گرفتن انگشترهای قبلی، سایز انگشتان خود را متوجه شوید. برای این کار دقت کنید که حتما اندازه داخلی انگشتر را بسنجید، چرا که محیط بیرونی انگشتر معمولا بزرگتر از سایز واقعی انگشت است.

ring size guide

بدین منظور با استفاده از سانتی متر ، قطر یکی از انگشترهای خود را که از قبل دارید اندازه گیری کنید و با استفاده از تصویر اندازه ها، سایز انگشتر را مشخص کنید. توجه داشته باشید انگشترهایی که دارای پایه حلقه (رکاب) عریض تر هستند عموما از انگشترهایی با همان سایز که دارای پایه حلقه ظریف هستند تنگ ترند. در نتیجه در میان انگشترهای خود انگشتری را انتخاب کنید که تقریبا هم شکل انگشتری باشد که قصد خریدش را دارید. 

تصویر سایزهای استاندارد

به عنوان مثال، اگر قطر داخلی انگشتر ۱۹ میلی متر بود، بر اساس جدول ارائه شده در این متن سایز انگشتر ۹ خواهد بود. معمولا توصیه می شود برای بالا بردن میزان دقت و جلوگیری از بروز خطا، سایز دو یا سه انگشتر مختلف را اندازه بگیرید و مقدار میانگین را به عنوان سایز انگشت خود در نظر بگیرید.

 

با استفاده از اندازه گیری دور انگشت:

مراحل اندازه گیری دور انگشت برای تعیین سایز انگشتر

با استفاده از خط کش و یک نوار کاغذی یا پارچه ای و یا حتی نخ میتوانید سایز انگشتر خود را بدست آورید. برای این کار لازم است :

  1. مانند تصویر بالا یک تکه نخ ببرید. طول آن حداقل 10 سانتیمتر باشد. اگر از نوار کاغذی یا پارچه ای استفاده می کنید نباید عرض آن از 1 سانتیمتر تجاوز کند.
  2. تکه نخ را دور انگشت بپیچید. توجه داشته باشید نخ کاملا دور انگشت را گرفته و فضای آزاد نداشته باشد. مطمئن شوید که انگشتتان راحت است و تنگ نیست.
  3. در نقطه اتصال نخ علامت بگذارید یا آنرا ببرید.
  4. سپس نخ را کنار خط کش گذاشته و دو سر نخ بصورت کشیده روی خط کش اندازه بگیرید.
  5. اندازه را با تصویر ذیل مطابقت دهید تا سایز انگشتر را بدست آورید.

سایز انگشتر با اندازه گیری دور انگشت

سایز انگشتر بانوان معمولا بین 3 تا 9 است و عمومی ترین سایز انگشتر زنانه سایز 6 می باشد.
سایز انگشتر مردان معمولا بین 8 تا 14 است و عمومی ترین سایز انگشتر مردانه سایز 9 می باشد.

 

توجه :

  • - اگر برآمدگی بند انگشت شما خیلی از انتهای انگشت شما بزرگ تر است با روش اندازه گیری دور انگشت هم بند انگشت و هم انتهای انگشت خود را اندازه بگیرید، سپس سایز بین این دو اندازه را انتخاب کنید.
  • - اگر رکاب انگشتری که انتخاب کرده اید قطر زیادی دارد برای راحتی بیشتر یک سایز بزرگتر از اندازه گیریتان را انتخاب کنید.
  • - سایز انگشتر شما روی دستی که از آن برای انجام کارها بیشتر استفاده می کنید (چپ دست یا راست دست) نیم سایز از دیگری بزرگتر است.


مطالب مرتبط

ارسال نظر

نظر خود را درباره این مطلب بنویسید ...