راهنمای تعیین سایز دستبند

برخلاف باور عموم دستبند زنانه تنها یک اکسسوری زنانه نیست. سالیان سال است که در نقاط مختلف جهان دستبند توسط زنان، مردان و حتی کودکان به عنوان زینت و کامل‌کننده استایل افراد مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته در سال‌های اخیر استفاده از این اکسسوری جذاب بیشتر شده و انواع چرم و طلای آن طرفداران بیشتری میان مردان پیدا کرده است.

هرچند که استفاده از دستبند جلوه زیادی به استایل شما می‌بخشد اما این مسئله تنها در صورتی صدق می‌کند که شما در اندازه گیری دور مچ و انتخاب سایز مناسب و تعیین سایز دستبند دچار اشتباه نشوید. اگر دستبند خیلی سفت به دور مچ دست شما بسته شود و یا خیلی آویز باشد و دور مچتان آزادانه حرکت کند یعنی شما در انتخاب سایز مناسب دستبند دچار اشتباه شده‌اید.

دستبند زنانه

انتخاب دستبندی که متناسب با سایز دست باشد، بسیار مهم است؛ زیرا در صورتی که سایز آن کوچک تر از سایز دست باشد موجب زخم شدن و کبودی هنگام استفاده از آن می شود و در صورتی که بزرگتر از سایز دست باشد، ممکن است به راحتی از دست بیرون بیاید یا در اثر برخورد با جسمی آسیب ببیند. البته لازم به ذکر است که به دست آوردن سایز دستبند ، کار ساده ای است و نیاز نیست برای به دست آوردن آن، نزد افراد باتجربه و متخصصان در این زمینه بروید.

به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را برای تعیین سایز دستبند در خرید اینترنتی راهنمایی کنیم. وقتی با روش‌های زیر دور مچ خود را اندازه‌ می‎‌گیرید و سایز دستبند خود را مشخص می‌کنید، می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از سایز درست دستبند، مدل‌های دلخواه خود را به صورت آنلاین خریداری کنید.

 

تعیین سایز استاندارد دستبند از روی دست

برای انجام این کار به دو روش می‌توانیم عمل کنیم:

در روش اول یک متر قابل انعطاف را گرفته و دور مچ دست خود می‌پیچیم. این عمل را دقیقا در قسمتی از مچ که دستبندمان قرار می‌گیرد انجام می‌دهیم.

در شیوه دوم یک کاغذ را در همان قسمت مچ دست قرار داده تا به طور کامل دور مچ شما را بگیرد. نقطه‌ای که دو سر کاغذ روی هم قرار می‌گیرند را علامت زده و با کمک متر یا خط‌کش اندازه می‌گیریم.

bracelet size guide

حال اندازه مچ دست خود را به صورت دقیق می‌دانیم. برای تعیین سایز استاندارد دستبند خود، با توجه به علاقه‌مندی یکی از سه عمل زیر را انجام دهید.

سایز جمع و جور و جذب دستبند: اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید دستبندتان به صورت فیت در دستتان قرار گیرد بدون آنکه دستتان را اذیت کند یک یا یک و نیم سانتی متر به اندازه ی مچ خود اضافه کنید.

سایز راحت دستبند: این سایز دستبند از دستبند های آزاد طول کمتری دارد ولی در دست بسیار راحت است. اگر علاقه مند به داشتن دستبندی با سایز متوسط و راحت هستید حداقل 2 و حداکثر 2.5 سانتی‌متر به سایز مچ خود اضافه کنید.

سایز آزاد دستبند: اگر می خواهید دستبندتان به صورت آزاد در دستتان قرار بگیرد بدون آنکه از مچ دستتان بیفتد 3 سانتی متر به اندازه ی مچ خود اضافه کنید.

 

تعیین سایز دستبند با کمک دستبند دیگر

دستبندی را که برای شما مناسب است انتخاب نمایید. سپس آن را به طور کامل باز کنید. حال از قسمت قفل دستبند تا انتهای آن را به وسیله متر اندازه بگیرید. توجه داشته باشید این اندازه‌گیری باید به صورت دقیق انجام شود. عدد به دست آمده سایز دستبند شماست.

حال می توانید با توجه به آموزشی که در اختیارتان قرار دادیم و به کمک جدول زیر، به راحتی سایز مناسب دست خود را جهت خرید دستبند تشخیص دهید. 
 

جدول سایز دستبند



مطالب مرتبط

ارسال نظر

نظر خود را درباره این مطلب بنویسید ...