راهنمای تعیین سایز زنجیر و گردنبند

گردنبند را باید یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین جواهرات در بین آقایان و بانوان نام برد. البته باید گفت که گردنبند در بین خانمها از محبوبیت خاصی برخوردار است و برای آنها حکم اصلی ترین و مهمترین جواهر را در بین دیگر موارد دارد. این موضوع را باید به خاطر زیبایی خاصی که به بدن و لباس تن می دهد دانست، به طوری که شما به راحتی می توانید زیبایی خود را با بر گردن انداختن یک گردنبند و ست کردن آن به لباس دوچندان کنید. گردنبند همچون دیگر جواهرات دارای سایز بندی های مختلفی است که دانستن آنها در هنگام خرید باعث زیبایی چهره و لباستان می شود. 

خرید یک گردنبند جدید بسیار هیجان انگیز است اما قبل از عجله در خرید باید نه تنها به ظاهر آن بلکه طول زنجیر را نیز در نظر بگیرید. لازم است طول زنجیر را فراتر از عواملی مانند لباس و سبک شخصی خود در نظر بگیرید.

necklace size guide

راهنمای سایز گردنبند به شما کمک می‌کند تا طول آن را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید؛ به طوری که متناسب با ظاهر شما باشد و صورت‌تان را قاب کند. هنگام انتخاب مناسب‌ترین سایز زنجیر و گردنبند، جواهرات می‌توانند ویژگی‌های ظاهری شما را به خوبی برجسته کنند. در ادامه نکات مهمی را در زمینه‌ی انتخاب سایز مناسب گردنبند ارائه خواهیم کرد.

 

چگونگی اندازه گیری و انتخاب صحیح طول گردنبند

اگر گردنبندی با طول مورد نظر خود در دسترس دارید، می‌توانید آن را اندازه بگیرید تا به شما کمک کند که بتوانید بهترین اندازه‌ی آن را انتخاب کنید. برای اندازه گیری گردنبند به این روش به متر یا خط کش و گردنبندی که دوست دارید نیاز دارید.

بدین منظور گردنبند را روی یک سطح صاف (خط کش یا متر) به صورت مستقیم قرار دهید. آن را از یک انتهای قلاب به سر دیگر اندازه بگیرید و طول آن را یادداشت کنید و یا اینکه قفل گردنبند را ببندید و آن را روی یک سطح صاف بگذارید و طول آن را از یک انتها به انتهای دیگر اندازه بگیرید سپس مقدار بدست آمده را دو برابر کرده و یادداشت کنید.
اگر گردنبندی به عنوان مرجع ندارید، می‌توانید از یک متر یا یک تکه رشته به عنوان راهنمای سایز گردنبند استفاده کنید. برای این کار شما به متر یا خط کش، رشته (طناب) و قلم یا نشانگر نیاز دارید.

بدین منظور نوار اندازه گیری انعطاف پذیر را مانند گردنبند دور گردن خود قرار دهید ، آن را به طول دلخواه تنظیم کرده و اندازه گیری را یادداشت کنید و یا یک تکه طناب یا بند را مانند گردنبند دور گردن خود قرار دهید، آن را به اندازه‌ی دلخواه تنظیم کرده و در جایی که انتهای رشته با قلم یا نشانگر به هم می‌رسد علامت گذاری کنید. بعد، رشته را اندازه بگیرید و طول آن را یادداشت کنید. اندازه‌ای که به دست می‌آید می‌بایست طول زنجیر گردنبند شما باشد.

اندازه گیری سایز گردنبند

 

راهنمای سایز گردنبند بر اساس گردن، قد، فرم صورت و لباس

هنگام انتخاب طول صحیح زنجیر برای گردنبند، مهم است که گردن، قد و فرم صورت را در نظر بگیرید.

اندازه‌ی گردن

قبل از خرید گردنبند، ابتدا دور گردن خود را به عنوان راهنمای سایز گردنبند اندازه بگیرید. این امر به ویژه اگر در فکر خرید یک زنجیر بسیار کوتاه مانند چوکر باشید، بسیار مهم است. متر نرم را به دور گردن خود بپیچید و آن را نزدیک به پوست نگه دارید. اندازه گیری خود را یادداشت کنید و هنگام انتخاب طول آن را در نظر بگیرید. برای چوکرها، به آن اندازه دو اینچ (۵ سانتی متر) اضافه کنید. افزودن چهار اینچ (۱۰ سانتی متر) به اندازه گیری گردن، طول مناسبی برای یک گردنبند متوسط ​​برای آویز را به شما می‌دهد.

اگر گردن پهن یا کوتاهی دارید، سعی کنید از انتخاب زنجیر کوتاه خودداری کنید. با افزودن یک آویز زیبا به زنجیر بلند می‌توانید بهترین گردنبند را انتخاب کنید. این به طور طبیعی چشم ها را به سمت جواهرات و دور از گردن شما می‌کشاند. علاوه بر این، اگر چین و چروک دارید یا با ظاهر گردن خود احساس راحتی نمی‌کنید، زنجیر ‌بلندتری را انتخاب کنید.

برای تأکید بر گردن خود، از زنجیر کوتاه‌تر استفاده کنید. اگر گردن بلندی دارید، به سراغ گردنبند‌های کوتاه‌تر (۳۵ تا ۴۵ سانتی متر) باشید. گردنبندهای یقه‌ای و چوکر گزینه‌های بسیار خوبی هستند؛ زیرا بسیار کوتاه بوده و توجه را مستقیم به گردن شما جلب می‌کنند.

با انتخاب سایز درست گردنبند، می‌توانید گردن خود را بلندتر یا کوتاه‌تر نشان دهید؛ اگر گردن کوتاهی دارید، می‌توانید با زنجیر بلند ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر گردن خود را بلندتر نشان دهید. اگر گردن شما طول و عرض متوسطی دارد، پس احتمالا می توانید هر سایز از گردنبند را انتخاب کنید.

 

قد

قد شما عامل دیگری است که باید هنگام انتخاب طول مناسب گردنبند خود در نظر بگیرید. اگر کوتاه هستید (کمتر از ۱۶۲ سانتی متر)، گردنبند ۱۶ تا ۲۰ اینچی (۴۰ تا ۶۰ سانتی متر) را انتخاب کنید. کسانی که قد متوسطی دارند می‌توانند از هر گردنبندی استفاده کنند.

 

شکل صورت

طول گردنبندی که انتخاب می‌کنید می‌تواند به شما در تاکید بر بهترین ویژگی‌های صورت‌تان کمک کند. از شکل اولیه‌ی صورت خود به عنوان راهنمای سایز گردنبند استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر صورت شما گرد است، از چوکرها و دیگر گردنبندهای کوتاه استفاده نکنید؛ زیرا این گردنبندها بر گردی صورت شما تاکید می‌کنند. صورت‌های بیضی شکل معمولا می‌توانند از هر طولی استفاده کنند. اگر صورت شما کشیده و بلند است، یک زنجیره کوتاه (بین ۱۶ تا ۱۸ اینچ / ۴۰ و ۴۵ سانتی متر) ظاهر آن را کمی گرد می‌کند. برای کسانی که صورت آن‌ها به شکل قلب است، چوکر یا گردنبند کوتاه دیگر بهترین گزینه خواهد بود.

هدف دیگر گردنبندها علاوه بر زیبایی و جلوه دادن به ظاهر شما این است که در واقع به قاب بندی صورت‌تان کمک کند. یک گردنبند می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین‌ ویژگی‌های صورت خود را برجسته کنید و نحوه‌ی درک چهره‌‌تان توسط دیگران را تغییر دهید.

 

هماهنگی طول گردنبند با لباس

یقه و چوکر را با لباس‌های یقه باز استفاده کنید. از آنجا که زنجیرهای کوتاه‌تر بر ناحیه‌ی گردن تاکید دارند، باید لباس‌هایی را انتخاب کنید که به شما اجازه دهد گردنبند خود را نشان دهید. از پوشیدن یقه‌های بسته و بلند با گردنبند‌های کوتاه و چوکرها خودداری کنید. برای اینکه چوکر بیشتر جلوه کند ، طراحی پایه‌ی گردنبند را با خط گردن بالایی خود هماهنگ کنید. به عنوان مثال، یک چوکر گرد را با یک تاپ که دارای یقه‌ی گرد است، ست کنید.

اگر می‌خواهید یک گردنبند همه کاره داشته باشید، زنجیر ۱۸ اینچ (۴۵ سانتی متر) را انتخاب کنید. این طول متداول‌ترین طول گردنبند است. گردنبندی با طول ۱۸ اینچ (۴۵ سانتی متر) تقریبا در ناحیه‌ی استخوان یقه قرار می‌گیرد و با هر لباسی که در کمد شما باشد ست می‌شود. می‌توانید آن را با یک لباس رسمی یا با تی شرت یا تاپ ساده بپوشید.

زنجیرهای ۲۰ تا ۲۴ اینچی (۵۰ و ۶۰ سانتی متری) را با لباس کار ست کنید. طول زنجیرهایی که بین ۲۰ تا ۲۴ اینچ (۵۰ تا ۶۰ سانتی متر) هستند به اندازه‌ی زنجیرهای ۱۸ اینچ (۴۵ سانتی متر) همه کاره هستند. آن‌ها به خصوص با لباس‌های کمی رسمی‌تر، مانند لباسی که در دفتر کار می‌پوشید، بسیار مناسب هستند.

بلندترین گردنبندهای خود را برای یقه‌ی بلند و لباس شب ذخیره کنید. گردنبندهای بلند طول زنجیر را متعادل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهند تا به بهترین شکل ظاهر گردنبند را به نمایش بگذارید. به عنوان مثال، سعی کنید یک گردنبند بلند را با یک آویز چشم نواز با یک یقه‌ی بسته ست کنید. علاوه بر این، زنجیرهای بلند تمایل دارند ظاهری زیبا و ظریف‌تر ایجاد کنند.



مطالب مرتبط

ارسال نظر

نظر خود را درباره این مطلب بنویسید ...